O nás
Evka Palmans
/zakladeľka školy a učiteľka v Alfe/
Evka je studnica nápadov, ideí a snov o vzdelávaní a fungovaní našej školy. Neustále prináša nové podnety a inšpirácie a občas potrebuje v nadšení pribrzdiť a ísť tempom tímu.
O škole hovorí:
Naša škola je pre mňa druhým domovom. Vždy som hľadala miesto, kde môžem chod vecí meniť a posúvať, kde sa veci dajú robiť a robiť inak a lepšie, kde je vášeň pre veci, ktoré spolu tvoríme a záujem o ľudí - deti, rodičov, kolegov. Mám tu vysoký pocit zmysluplnosti a vidím, že energia a čas strávený prácou a s ľudmi v DOBROdružstve mi prináša spokojnosť a naplnenie.
Peťa Križková
/zakladateľka školy a učiteľka v Game/
Peťa je analytik tímu.Vďaka svojej pôvodnej vedeckej profesii hneď vidí kroky, ako uviesť nové nápady do praxe, ako veci načasovať a celkovo má dar pre plánovanie.
O škole hovorí:
Našu skolu mám rada, pretože je tu dobre mne aj mojim deťom.
Maruška Rešutíková
/riaditeľka ZŠ a učiteľka v Bete/
Okrem toho, že Maruška je riaditeľkou ZŠ, je aj človekom, ktorý dokáže spájať rôzne pohľady a temperamenty ľudí a s pokojom a úsmevom jej vlastným vytvoriť v každej situácii príjemnú atmosféru.
Natália Skupien Veľká
/vedenie školy a vedenie skupiny 3-6/
Je vizuálny kreatívec tímu, náš zrekonštrukovaný priestor školy vyzerá čisto a pritom útulne najmä vďaka nej. Zároveň je aj veľkou pozorovateľkou ľudí a detí, vždy prinesie nový pohľad na vec.
O škole hovorí:
Škola je pre mňa slobodný priestor pre rast - pre všetkých, deti i nás dospelých. Neustále sa v nej učím niečo nové a zároveň môžem zdielať moje skúsenosti z rôznych oblastí (od architektúry, cez divadlo, pohyb, umenie... až k Montessori pedagogike).
Katka Dorková
/headteacher Beta/
Katkinou srdcovkou je divadlo, ktoré v škole pravidelne pripravovala a viedla. Taktiež si užíva diskusie s dobrými oponentmi (ktorými deti naozaj sú), či už na literatúre alebo pri špeciálnych diskusných aktivitách v škole aj mimo ňu.
O škole hovorí:
Pred materskou dovolenkou som učila na klasickej škole. Po materskej dovolenke som chcela školstvo opustiť a robiť niečo iné, ale kamaráti ma prehovorili nech to skúsim v DOBROdružstve. A som tu už štvrtý rok. Čo sa mi na našej škole najviac páči je, že deti sú vedené k tomu, aby si samy vyberali témy a oblasti, ktoré ich bavia a majú priestor sa týmto témam venovať. Ako veľmi dobré vnímam aj to, že sa deti trénujú už od prvého ročníka v prezentačných zručnostiach a ja sama častokrát obdivujem ako sebavedomo vedia vystupovať pred spolužiakmi. Učitelia s deťmi trávia veľa času a dobre sa poznajú, a tým ľahšie vieme vyriešiť náročné situácie či všimnúť si nežiaduce správanie. Ako dôležité vnímam aj to, že sa s deťmi venujeme na spoločných kruhoch aj témam ako sú emócie a cnosti a deti vedieme k tomu, aby sme tieto cnosti rozvíjali v našom spoločnom priestore školy. Veľmi sa mi páči, že spolu s deťmi máme zodpovednosť za čistotou tohto nášho priestoru a deti u nás sa neboja umývania riadov, metly, mopu a iných prác. Tieto spomenuté aspekty mi dávajú dokopy zmysluplný balík a verím, že tento holistický prístup k vzdelávaniu im do života prinesie veľa DOBRA.
ĽUBKA KAPUSTOVÁ
/headteacher Gama, PBL učiteľ/
Ľubka je učiteľ mäkkých zručností, študentov na projektovom vyučovaní trénuje najmä v spolupráci a komunikácii, pritom používa 2 vlastnosti- empatia a zmysel pre humor, vďaka čomu vie nadľahčiť problémy tínedžerov i učiteľov tejto vekovej skupiny.
O škole hovorí:
Školu Dobrodružstvo som si vybrala ako učiteľ aj ako rodič, pretože som tu našla otvorený prístup k novým myšlienkam a názorom, a to voči deťom aj učiteľom. Tento prístup sa odráža v jedinečnom zaobchádzaní s každým členom Dobrodružstva – či už je to učiteľ, žiak alebo rodič.
Vďaka tomu mám možnosť učiť spôsobom, ktorý považujem za najprínosnejší pre dnešnú dobu. Verím, že deti najviac rastú, keď majú priestor objavovať, skúšať a niesť aj zodpovednosť za svoje rozhodnutia. Preto mi je blízke projektové vyučovanie – ponúka deťom možnosť rozvíjať emocionálnu inteligenciu, učiť sa spolupracovať, myslieť kriticky a pripraviť sa na zmeny, ktoré dnešný svet prináša. Projektové vyučovanie zároveň umožňuje zapojiť deti so špeciálnymi potrebami, pretože odhaľuje silné stránky každého člena tímu a dáva im priestor ich naplno rozvinúť.
JANKA STRAKOVÁ
/učiteľka SJ a literatúry Gama/
Vyštudovala som vedecký smer odboru slovenský jazyk a literatúra, pretože ma literatúra a slovenský jazyk fascinovali, inšpirovali a lákali od detstva. Moje zameranie je predovšetkým - jazyková korektúra, recenzia a kritika diel, písanie článkov a vlastná literárna tvorba.
V súčasnosti aj učím slovenský jazyk a literatúru v Dobrodružstve, pretože ma baví otvárať mladej generácii bránu ku kráse nášho jazyka. Je to veľmi kreatívna misia :) V Dobrodružstve, keďže to nie je obyčajná škola s obyčajným prístupom, mi dáva zmysel to, čo pre mňa znamená vzdelávanie. Nie je to memorovanie poučiek a zahltenie informáciami, ale naučiť sa chápať podstatu, učiť sa rozhodovať, vyjadrovať sa a spolupracovať namiesto súperenia. Nebyť len učiteľom, ale aj sprievodcom a motivátorom. Každý tu má svoje miesto, je súčasťou komunity. Cítiť to je dôležité pre deti, aj nás dospelých.
HUGO PALMANS
Učí v škole fyziku, o ktorej si myslí, že by sa mala učiť najmä cez experimenty, lebo učiteľ má v prvom rade študentov pre fyziku nadchnúť. Taktiež mu záleží na tom, aby si pokusy vytvárali decká sami, čiže kombinuje fyziku s praktickým vyučovaním.
ONDRO MAJERNÍK
Vyučuje informatiku a prináša do školy pozitívny nadhľad a jemný humor.