DOMOV       NÁŠ PRÍBEH       DETI OD 6-12       ADOLESCENTI       PRE RODIČOV       DOBRODRUŽNÉ PÍSANIE       KONTAKT A INFO       EN      

Náš príbeh

 
IMG_20190930_102301.jpg
 

Na začiatku našej cesty stálo hľadanie priestoru pre naše deti, kde by boli spokojné, mohli sa tvorivo vzdelávať a my s nimi. Chceli sme priestor, ktorý by poskytoval nielen učenie, ale aj hodnotové vedenie a miesto pre komunitu. Návrh detí znel: “tak si taký založme!“ A tento červík mi v hlave vŕtal tak dlho, až sa myšlienka stala skutočnosťou. Vďaka podpore a pomoci kamarátov - učiteľov sme sa do toho pustili a založili OZ!


Prečo DOBROdružstvo existuje? 

DOBROdružstvo vytvára slobodný, tvorivý a bezpečný priestor, kde sa deti a študenti rozvíjajú pomocou skupiny a zároveň v nej objavujú svoje individuálne dary.


Kam DOBROdružstvo smeruje? 

Tvoríme svet, v ktorom hoci sme každý iný, hľadáme a budujeme to, čo nás spája.


ČO DOBROdružstvo prináša ľudom? 

Vytvárame bezpečný priestor pre ľudí, kde môžu spolu rásť a inšpirovať sa navzájom. 


Na základe čoho robíme v DOBROdružstve svoje každodenné rozhodnutia aj v tých
najzložitejších situáciách?
 

V Dobrodružstve budujeme svet, kde ľudia žijú autenticky, kde sa na výzvy hľadajú riešenia a kde existuje vôľa budovať pozitívnu zmenu v sebe, komunite a spoločnosti.


CIELE občianskeho združenia DOBROdružstvo

1. Vzdelávanie detí a študentov

2. Charakterový rozvoj detí a študentov

3. Budovanie komunity


ZÁSADY DOBROdružstva: 

Deti a študentov:

1. plnohodnotne vzdelávame a rozvíjame po všetkých stránkach v rešpektujúcom prostredí
    (akademicky, charakterovo, sociálne, fyzicky)

2. učíme budovať kamarátske vzťahy prostredníctvom hier, pobytov vonku a zdieľania radosti  

3. podporujeme v samostatnom myslení a praktickom využívaní vedomostí realizáciou projektov,
pokusov, tvorivým písaním, blogovaním, scenármi a esejami

4. vedieme ku kritickému a tvorivému mysleniu,  kde vnímanie súvislostí a pracovitosť sú viac ako
    výsledky testov

5. trénujeme v zručnostiach efektívnej komunikácie, tímovej spolupráce, flexibilite, time manažmente, rozvíjame ich trpezlivosť, toleranciu a pozitívny prístupu k životu

6. necháme objaviť svoje talenty a spoločne ich rozvíjame, prihliadame na ich individuálne potreby

7. hodnotením motivujeme, pomáhame im definovať cieľ a pobádame k jeho dosiahnutiu 


PLÁN:


1. Vzdelávanie

-        Montessori metodika - vedenie k zvedavosti, hlbokému poznaniu a pochopeniu, možnosti robiť chyby a opraviť ich, vlastnej motivácii učiť sa 

-        Hejného metóda na matematike

-        Jazyky - angličtina, nemčina

-        Umenie, hudba, literatúra, filozofia - krúžky, návštevy galérií, príprava divadla, literature circles, čítanie textov - premýšlanie a diskutovanie o nich

-        Vedy - spoznávanie sveta aj seba samého cez pokusy, postulovanie videného, overovanie poznatkov pozorovaním

-        Praktické zručnosti - kaviareň, farma, dielňa, záhrada, zapájanie profesionálov z rôznych oblastí formou workshopov - kontakt s reálnym svetom (výpravy)

-        Fyzická zdatnosť (výpravy, šport, výlety) 

2. Charakterový rozvoj

-        Cnosti – vnímame ako vrodené každému človeku, treba ich však používať aby mohli žiariť. Alfa a Beta - mesačne 1 cnosť - od nich sa odvíjajúce správanie v skupine

 
 


-        Mentoring - Gama - zvnútornenie hodnôt podporujúcich dôstojnosť človeka, rozpoznanie záujmov, talentov a plánovanie ako ich ponúknuť svetu

-        Budovanie samostatnosti, vôle, zodpovednosti voči sebe, komunite a  svetu okolo

-        Dobrovoľníctvo

 3. Komunita

-        Bezpečné prostredie - prijatie - jasné pravidlá, hranice, podpora vzťahov, kde každý má svoje miesto, je dôležitý a potrebný, zároveň je pre nás dôležité fungovanie skupiny ako celku - potreby skupiny a jednotlivca sú v rovnováhe

-       Plné spoločného DOBRdružstva aj vo forme opekačiek, výprav, ..., kde zažívajú stretnutie, prijatie, podporu, dialóg, hľadanie pravidiel a riešenia  konfliktov (kruhy)

-        Priestor na osobný a akademický rozvoj

-        Priestor pre kreativitu - realizáciu nápadov

-        Porady - sú akoby Kruhy pre učiteľov

-        Konzultácie - priestor pre dialóg s rodičmi

-       Spoločné aktivity - opekačka, splav, lyžovačka, piknik, divadlo, brigády - miesta stretnutia a lepšieho spoznania sa