Náš príbeh
Na začiatku našej cesty stálo hľadanie priestoru pre naše deti, kde by boli spokojné, mohli sa tvorivo vzdelávať a my s nimi. Chceli sme priestor, ktorý by poskytoval nielen učenie, ale aj hodnotové vedenie a miesto pre komunitu.
DOBROdružstvo vytvára slobodný, tvorivý a bezpečný priestor, kde sa deti a študenti rozvíjajú pomocou skupiny a zároveň v nej objavujú svoje individuálne dary.
Od školského roku 2024/2025 je DOBROdružstvo oficiálne komunitnou základnou školou.
PILIERE
DOBROdružtva
1. Vzdelávanie detí a študentov
2. Charakterový rozvoj detí a študentov
3. Budovanie komunity
Vzdelávací model 4C – učenie pre budúcnosť
V DOBROdružstve veríme, že moderné vzdelávanie má pripravovať deti na svet, ktorý sa neustále mení. Preto v učebnom procese uplatňujeme metodiku 4C, ktorá rozvíja kľúčové kompetencie potrebné pre úspech v 21. storočí. Tento prístup podporuje prirodzenú zvedavosť žiakov, ich samostatnosť a schopnosť spolupracovať v rôznych situáciách. 4C znamená:
1. Critical Thinking – kritické myslenie
Žiakov vedieme k tomu, aby premýšľali nad informáciami, hľadali súvislosti a overovali si fakty. Podporujeme ich v kladení otázok a v hľadaní riešení.
2. Creativity – tvorivosť
Vytvárame prostredie, v ktorom môžu deti slobodne skúmať, tvoriť a experimentovať. Priestor na originálne nápady, projekty a tvorivú hru pomáha deťom rozvíjať inovatívne myslenie a sebadôveru.
3. Collaboration – spolupráca
Prostredníctvom tímových úloh a projektov sa žiaci učia komunikovať, navzájom si pomáhať a rešpektovať rôzne názory. Spolupráca je dôležitou zručnosťou nielen v škole, ale aj v reálnom živote.
4. Communication – komunikácia
Deti sa učia jasne vyjadriť svoje myšlienky, počúvať ostatných a porozumieť im. Rozvíjame verbálnu aj neverbálnu komunikáciu, schopnosť argumentovať a prezentovať svoje nápady pred skupinou.
Prečo práve 4C?
Metóda 4C umožňuje žiakom prepojiť vedomosti s realitou a získať zručnosti, ktoré im budú užitočné počas celého života. Naši učitelia pracujú s modernými pedagogickými postupmi, využívajú projektové vyučovanie PBL, diskusie aj praktické aktivity. Cieľom je, aby sa deti učili s radosťou, porozumeli svetu okolo seba a boli pripravené tvoriť svoju budúcnosť.
„Dať dieťaťu slobodu neznamená ponechať ho samé na seba.“
- Mária Montessori