Adolescenti 12-15 rokov
Objavovanie seba samého
Sebapoznávanie:
Tento vek je charakteristický citlivým obdobím na sebapoznávanie. Hľadanie seba samého podporujeme priestorom pre spoznávanie umenia a vlastnú tvorbu - tvorivé písanie, hudba, dramatika je súčasťou tém, ktorým sa venujeme v OZ. Okrem umenia sa deti venujú vedám - so zameraním na experimentovanie v oblasti chémie a fyziky.
Rovesníci a vzťahy:
sú základom fungovania tejto vekovej skupiny. U nás majú priestor na diskusie na rôzne spoločenské a etické témy, tvoria si vlastné pravidlá fungovania, skúšajú demokraciu v praxi, navrhujú riešenia, pracujú v time. Zadeľujú si rôzne roly a rotujú v nich, aby si skúsili rôzne pozície a naučili sa vážiť si každú.
Nezávislosť a zodpovednosť:
Toto obdobie je prechodom od detstva k dospelosti. Je to čas, kedy si potrebujú trénovať a overovať vlastné schopnosti postarať sa o seba aj iných.
Projektové vyučovanie (PBL):
PBL je moderný spôsob učenia, ktorý dáva deťom priestor objavovať, skúšať a preberať zodpovednosť za svoje rozhodnutia. Podporuje ich prirodzený rast tým, že pracujú na reálnych projektoch, kde rozvíjajú emocionálnu inteligenciu, spoluprácu, kritické myslenie a odolnosť voči zmenám dnešného sveta. PBL zároveň vytvára inkluzívne prostredie, v ktorom môžu vyniknúť aj deti so špeciálnymi potrebami, pretože odhaľuje silné stránky každého člena tímu.
V tomto obdob učenia sa nezávislosti a zodpovednosti, im projektové vyučovanie umožňuje trénovať vlastné schopnosť postarať sa o seba aj o druhých, rozhodovať sa a niesť dôsledky svojich krokov v bezpečnom, podpornom prostredí.